بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

مرسدس نام يك دختر اسپانيايي است و اصولاً يك اسم اسپانيايي است كه به معناي وقار و زيبايي است. آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحي گرديد اما در سال هاي ۱۹۰۹ (دو بار)، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تكامل يافت تا اينكه در سال ۱۹۲۶ به يك ستاره طلايي با دايره اي كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گرديد و تا به امروز به همين شكل و شمايل ماند.
كارل بنز در بيست و پنج نوامبر سال
۱۸۴۴ در كاسروه (يكي از شهرهاي آلمان) پا به عرصه وجود گذاشت وقتي دو ساله بود پدرش درگذشت. با وجود وضع بد مالي، مادرش امكانات آموزشي را براي او فراهم نمود. كارل بنز دبيرستان را زير نظر «فرديناند رتين بافر» به پايان رساند و بعد از آن در دانشكده فني در شهر كاسروه ادامه تحصيل داد. همزمان با تحصيل يك دوره دو ساله را در يك كارخانه فني و مهندسي در كاسروه گذراند در مدتي كه آنجا بود، كارل تجربه هاي مقدماتي را در همه زمينه هاي فني كسب كرد. اولين تجربه كاري او، به عنوان يك طراح در ساخت يك كارخانه در شهر «مانهايم» بود. وي در سال ۱۸۶۸كارش را از دست داد و جذب شركتي به نام «Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik» شد اين شركت بيشتر كارهاي ساختماني و پلسازي انجام مي داد. سپس در كارخانه «Ben ckiser» در وين مشغول بكار شد.
در سال
۱۸۷۱ اولين شركت خود را در مانهايم به كمك يك مكانيك به نام آگوست ريتر تاسيس كرد و به زودي معلوم شد ريتر همكار مناسبي نيست در نهايت بنز تنها با كمك نامزدش، برتا رينگر، موفق شد بر موانعي كه سد راه او شده بودند پيروز شود يكي از دلايل پيروزي او اين بود كه برتا جهيزيه اش را فروخت و بنز توانست سهام ريتر را خريداري نمايد.

تاريخچه بنز


در سال
۱۸۷۲ برتا و كارل ازدواج نمودند. كارل و برتا پنج فرزند به نامهاي ايگن (۱۸۷۳)، ريچارد (۱۸۷۴)، كلارا (۱۸۷۷)، تايلد (۱۸۲)، الن (۱۸۹۰) داشتند.
بنز ابتدا در تجارت موفقيتي بدست نياورد و خوش شانس نبود.براي مثال «
oumdry and mechanical work shop» كه از كارگاه هاي او بود توسط ماموران سلطنتي مصادره شد در طول اين مدت كارل تمام توانايي اش را روي توسعه موتورهاي دو زمانه متمركز كرد.
بنز چند امتياز مهم براي توليد و تكميل كردن موتور دو زمانه اش دريافت كرد و تا وقتي كه به استانداردهاي مورد نظرش نرسيد، دست از كار نكشيد به عنوان مثال يكي از اين امتيازهايي كه به بنز اعطا شد اين بود كه سيستم موتورهاي سرعتش را تنظيم كند وي با كمك مخترعان و همكاران جديدش، عكاس معروف «اميل بوهلر» و برادرش، يك بازرگان و با پشتيباني مالي يك بانك در مانهايم يك شركت سهامي در سال
۱۸۸۲ تاسيس كردند و آن را «Gas motoren-fabrik Mannheim» ناميدند. كارل بنز ۵۰% از سهام شركت را در اختيار داشت او به عنوان يك عضو هيئت مديره و سهام دار از حق اظهار نظر كمتري نسبت به ديگران برخوردار بود همكارانش «ديگر سهامداران» سعي كردند كه نفوذشان را در شركت بيشتر كنند و بالاخره اين برخوردها باعث شد كه بنز شركت را در سال ۱۸۸۳ ترك كند.
در سال
۱۸۸۳ بنز يك پشتيبان مالي ديگر را در ماكس رز پيدا نمود او كسي نبود جز «بردريك ويلهم ابلينگر». فردريك فروشگاه دوچرخه فروشي را اداره مي نمود و بنز علاقه وافري را به وسايل موتوري در او يافت. در اكتبر همان سال بنز و ۲ نفر ديگر كه يكي از آنها فردريك بود شركت «Benz & co» را تاسيس نمودند نيروي كار اين شركت به ۲۵ نفر مي رسيد. اين كمپاني تا جايي پيشرفت كرد كه قادر بود امتياز توليد موتورهاي بنزيني را واگذار كند
اكنون بنز مي توانست بيشتر وقتش را وقف توسعه موتورهاي اتومبيل كند. وي راه خويش را از دايلمر جدا كرد و موتور چهار زمانه بنزيني خودش را بر روي كالسكه اي نصب كرد. در سال
۱۸۸۶ بنز از اولين خودروي خود پرده برداري كرد و آنرا به نمايش عمومي گذاشت.
بين سالهاي
۱۸۸۵ تا ۱۸۸۷، سه مدل از اين نوع خودروها را طراحي كرد. مدل اول كه بنز آنرا در سال ۱۹۰۶ به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندين بار طراحي و بازسازي شد. مدل سوم كه از چرخهاي چوبي استفاده مي كرد و «برتا» براي اولين بار با اين خودرو به مسافرتي طولاني رفت.
در سال
۱۸۸۶ توليدات بنز جوابگوي تقاضاي مردم براي خودرو نبود و او«Benz & co. Rheinische Gas motoren Fabrik» را به كارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود.


دراين كارخانه تا سال
۱۹۰۸ خودرو توليد مي شد. در سال ۱۸۹۳ مرسدس بنز خودروهايي توليد مي كرد كه مجهز به محورهاي پيچشي بود.
بين سالهاي
۱۸۹۴ تا ۱۹۰۱ بنز خودرو مدل «velo» را در كارخانه «Benz & co» توليد مي كرد. اين خودرو از قيمت متعادلي برخوردار بود و از اين خودرو دو نفره جمعاً ۱۲۰ دستگاه توليد شد. بتدريج Benz & co به قدري پيشرفت كرد كه پيشتاز در امر خودرو سازي شد و در نهايت در سال ۱۸۹۹ به يك شركت سهامي تبديل شد
«جوليوس گان» عضو هيئت مديره و مسئول امور بازرگاني شركت شد كارگران قسمت توليدي از
۵۰ نفر در سال ۱۸۹۰ به ۳۴۰ نفر در سال ۱۸۹۹ رسيد. در همين سال بنز به تنهايي ۵۷۲ دستگاه خودرو توليد كرد.
۲۴ ژانويه ۱۹۰۳، روزي بود كه كارل بنز از كارهاي فني كناره گيري كرد، و به عنوان ناظر هيئت مديره به كار خودش ادامه داد. اين اقدام او نتيجه مشاجره اي بود كه با مدير عامل داشت زيرا مدير عامل تصميم داشت كه از طراحان فرانسوي در طرح مانهايم استفاده كند و هدفش مقابله و رقابت با «مرسدس» بود. همچنين دو پسر كارل، ايگن و ريچارد، همراه با اين اقدام او شركت را ترك كردند اگر چه ريچارد در سال ۱۹۰۴ به عنوان مدير توليد خودروهاي مسافرتي به شركت برگشت. در پايان همان سال كل فروش شركت ۳۴۸۰ دستگاه بود.


در سال
۱۹۰۶ كارل بنز شركتي بنام «Carl Benz shone» در ليدنبورگ تاسيس كرد. سهامداران اين شركت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعي شان بر اين بود كه خودروهايي با موتور بخار توليد كنند با اين حال، زمان به سرعت تغيير مي كرد و تقاضا براي اين موتورها به سرعت رو به كاهش بود. آنها مجبور شدند كه خط مش را تغيير دهند. در سال ۱۹۲۳ تعدادي از «Benz ۳۵۰» توليد شد. در اين زمان، خانواده بنز به شهر ليدنبورگ مهاجرت كردند. در سال ۱۹۱۲ وي شركت را به عنوان يك شريك ترك كرد و پسرانش، ايگن و ريچارد را تنها گذاشت. شركت به سرعت پيشرفت كرد و شعبه هايي در بازارهاي مختلف ايجاد كرد. براي مثال در انگليس خودروهاي توليدي اين شركت، بخاطر كيفيت بالايي كه داشتند به عنوان تاكسي بكار گرفته شدند و هر روز به محبوبيت آنها افزوده مي شد. در سال ۱۹۲۳ كارل آخرين خودروهاي توليدي خود را ساخت. اين خودرو يكي داراي ۸ و ديگري ۲۵ اسب بخار قدرت توليد مي كرد. هر دو اين خودروها را بنز براي استفاده شخصي خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت اين خودروها امروزه در موزه نگهداري مي شوند.
كارل بنز در چهارم آوريل
۱۹۲۹ در منزلش واقع در ليدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مركزي مرسدس بنز استفاده مي شود.


موضوعات مرتبط: تاريخچه بنز، ،
برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 171
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 182
بازدید ماه : 591
بازدید کل : 51402
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1